
Prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek podpisał umowę z firmą Strabag na budowę odcinka północnej obwodnicy, który połączy ul. Warszawską, strefę Dworzysko i ul. Krakowską. Wartość projektu to ponad 262 mln zł.
Spis treści:
Rzeszów rozpoczyna jedną z największych inwestycji drogowych w swojej historii. We wtorek, 9 grudnia 2025 r., prezydent Konrad Fijołek podpisał umowę na budowę nowej trasy, która połączy ul. Warszawską ze strefą Dworzysko i ul. Krakowską.
Nowa droga będzie miała prawie cztery kilometry i powstanie w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawcą jest firma Strabag.
POLECAMY: Autobusy kluczą, ludzie tracą cierpliwość. Osiedle Andersa nie chce likwidacji „30”
Konrad Fijołek do radnych: Jesteście szczęściarzami
Północna obwodnica ma stworzyć zupełnie nowy układ komunikacyjny tej części Rzeszowa. Połączy dwie najważniejsze arterie wylotowe miasta, tę w kierunku Warszawy i wylotówkę na Kraków. Zapewni też dojazd do dynamicznie rozwijającej się strefy Dworzysko.
– Dziś niezwykle ważny dzień dla naszego miasta – ogłosił prezydent Konrad Fijołek na ul. Warszawskiej. – W takich warunkach, już bojowych, w zimnie, prawie na placu budowy, spotykamy się, by po długim okresie przygotowań, wreszcie przekazać informację, że oto za chwilkę podpisujemy umowę na realizację i budowę największej w historii Rzeszowa inwestycji, największej drogi w historii miasta.
Prezydent dodał, że trasa nie tylko rozładuje ruch, ale przede wszystkim umożliwi powstanie nowych terenów inwestycyjnych i nowych miejsc pracy. Jest poza tym odpowiedzią na wszystkie potrzeby, które w imieniu mieszkańców północnej części Rzeszowa, zgłaszali radni.
– Dzięki niej Baranówka i Miłocin będą miały drogę obwodową. To również rozwiązanie wielu problemów osiedla Przybyszówka, bo pomoże rozładować ogromny ruch na wylocie ul Chmury na Krakowską – wymieniał Konrad Fijołek.
– Dzięki niej Staromieście i Tysiąclecia będą najlepiej skomunikowanymi osiedlami w Rzeszowie. Będzie to najbardziej dostępna, najbardziej prestiżowa, bo przecież za chwilę tam także będzie powstawać aquapark, część miasta. Jesteście szczęściarzami, muszę powiedzieć, bo macie największą w historii inwestycję tego miasta – zwrócił się do radnych.

Ulga dla Baranówki, Miłocina i Przybyszówki
Ci z kolei podkreślali, że to inwestycja, na którą mieszkańcy północnej części Rzeszowa czekali od ponad dekady. Nowa trasa odciąży ruch na osiedlach oraz pozwoli uniknąć prowadzenia ciężkiego ruchu przez tereny mieszkalne.
– Chciałbym powiedzieć wreszcie mieszkańcom północnej strony miasta Rzeszowa, że mamy to. Mamy obwodnicę północną, która połączy nie tylko osiedle Baranówka z Przybyszówką, ale również udrożni ruch przy tej właśnie północnej części. A przede wszystkim skomunikuje Strefę Dworzysko i wszystkie osiedla sąsiadujące – mówił Mateusz Maciejczyk, rzeszowski radny i przewodniczący rady osiedla Baranówka.
Przypomniał przy okazji, że pierwsze starania o tę drogę zaczęły się już w latach 2013 – 2014.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Kryzys wokół konkursu na rzeszowską „budowę stulecia”. Biblioteka Nowa pod coraz większą presją
Zachwycony był również radny Witold Walawender, który zaznaczył, że Rzeszów w ostatnich latach znacząco zwiększył inwestycje w infrastrukturę drogową, a obwodnica północna jest jednym z najważniejszych elementów tego procesu.
– Niedługo pewnie będziemy otwierać również oczekiwany przez mieszkańców łącznik Armii Krajowej z Wieniawskiego. Dzisiaj kolejna inwestycja drogowa o wartości 260 milionów. To jest naprawdę coś, za co jako radni tutaj obecni bardzo serdecznie dziękujemy i nie byłbym również sobą, gdybym nie powiedział: prosimy o więcej – zwracał się do prezydenta.

Strabag: nasi ludzie na pewno poradzą sobie z tym zadaniem
Prezes firmy Strabag, Wojciech Trojanowski przypomniał, że najtrudniejszy będzie początek – zebranie decyzji, zgód i opracowanie projektów. Dopiero po tym możliwe będzie wejście na plac budowy.
– Mamy dziś powody do radości, ale żeby to się wszystko udało, to liczymy na bardzo dobrą współpracę ze wszystkimi. Szczególnie w tym okresie pierwszym, na bardzo najbardziej wrażliwym dla inwestycji, czyli projektowania – mówił.
I dodał, że firma Strabag w samym Rzeszowie obecna jest już ponad dwudziestu lat, a w całym województwie działa w tej chwili jej trzystu pracowników. Dlatego o przyszłość tej części północnej obwodnicy nie musimy się obawiać.
– To są naprawdę porządni ludzie, którzy na pewno sobie poradzą z tym zadaniem. No i trzymam kciuki za wszystkich – powiedział Trojanowski.

Czterokilometrowa droga i trzystumetrowa estakada
Projekt części północnej obwodnicy Rzeszowa, która połączy ulice Warszawską i Krakowską obejmuje:
- prawie 4 km nowej drogi,
- 300-metrową estakadę nad liniami kolejowymi i drogą,
- przebudowę okolicznej infrastruktury,
- nowe połączenia ze strefą przemysłową i terenami mieszkaniowymi.
Wartość inwestycji to ponad 262 mln zł.
Na realizację zaplanowano 41 miesięcy, a pierwszym etapem będą prace projektowe i uzyskiwanie decyzji administracyjnych.
Bądź na bieżąco. Polub toRzeszów na Facebooku, obserwuj nas na Instagramie.