
Nowe mosty w Domaradzu i Jurowcach są już gotowe. A to oznacza koniec uciążliwych objazdów i krótszy czas dojazdu z Rzeszowa do Sanoka i w Bieszczady.
Spis treści:
Już w najbliższy poniedziałek, 22 grudnia 2025 roku, do użytkowania zostanie oddany most w Domaradzu. Równocześnie znikną utrudnienia na przeprawie w Jurowcach.
Droga wojewódzka nr 886, na której znajdują się oba mosty, łączy drogę krajową nr 19 w Domaradzu z drogą krajową nr 28 w rejonie Sanoka. Po wielu miesiącach utrudnień skróci się więc czas przejazdu z Rzeszowa na malownicze południe regionu.

Stare mosty były w fatalnym stanie
Decyzje o rozbiórce starych i budowie nowych przepraw zapadły ze względu na ich zły stan techniczny oraz niewystarczające parametry użytkowe.
Jak wyjaśnia dyrektor Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Piotr Miąso, przeglądy techniczne mostów są obowiązkiem ustawowym.
– Jeśli obiekty nie spełniają wymaganych norm, a remont nie jest wystarczający, podejmowana jest decyzja o budowie nowej przeprawy. Proces obejmuje przygotowanie dokumentacji, uzyskanie decyzji ZRID, wybór wykonawcy oraz realizację robót wraz z pozwoleniem na użytkowanie – tłumaczy.

Most w Domaradzu i Jurowcach kosztowały prawie 18 mln zł
Budowę mostu w Domaradzu za ponad 11,1 mln zł zrealizowała spółka STRABAG, natomiast most w Jurowcach wykonała firma UHP Leszek Kochanowicz. Ten kosztował blisko 6,5 mln zł.
Nowy most w Domaradzu nad rzeką Stobnicą ma długość 73,26 m i szerokość 15,7 m. Oprócz dwupasmowej jezdni o szerokości 7 m powstała również droga pieszo-rowerowa o szerokości 3,5 m.
Most w Jurowcach nad potokiem Rusawa ma 22,4 m długości i 21,2 m szerokości. Obiekt wyposażono w dwupasmową jezdnię, drogę pieszo-rowerową oraz dodatkowy chodnik.