
W Rzeszowie odbyła się pierwsza konferencja poświęcona współpracy sportu i biznesu. Przygotowania do obchodów Europejskiego Miasta Sportu 2026 rozpoczęły się na dobre.
Spis treści:
Spotkanie „Rzeszów 2026 – Sport z biznesowej perspektywy” miało pokazać, jak kluby sportowe mogą budować relacje z firmami, przygotowywać oferty sponsorskie i prezentować swoje działania w mediach. Wydarzenie było wstępem do kampanii „Rzeszów – Europejskie Miasto Sportu 2026”.
ZOBACZ TEŻ: Sport to w Rzeszowie styl życia. Poznaliśmy cztery filary Europejskiego Miasta Sportu
Będziemy promować zdrowy styl życia
Prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek przypomniał, że miasto otrzymując ten tytuł dołączyło do grona europejskich ośrodków promujących zdrowy styl życia i sportową aktywność mieszkańców.
– To prestiżowe wyróżnienie ma na celu wspieranie działań na rzecz rozwoju infrastruktury sportowej, integracji społecznej i rozpowszechniania aktywności wśród mieszkańców – powiedział.

Sport, biznes i marketing
Podczas wydarzenia, które odbyło się w środę w Hotelu Prezydenckim, omawiano zagadnienia łączące sport z biznesem i marketingiem, m.in.:
- jak prowadzić klubowe profile w mediach społecznościowych i tworzyć atrakcyjne treści dla kibiców,
- jak przygotować propozycje dla sponsorów i pokazywać przestrzenie reklamowe,
- jak budować wizerunek i prezentować działalność sportową,
- gdzie szukać finansowania dla klubów i stowarzyszeń,
- jak działają małe kluby biznesu przy organizacjach sportowych,
- jakie są kwestie prawne dotyczące sponsoringu.
SPRAWDŹ: Hale sportowe i boiska w Rzeszowie zarezerwujesz przez Internet
Uczestnicy mogli też poznać Ambasadorów Rzeszowskiego Sportu, a dwa panele dyskusyjne dotyczyły współpracy klubów z biznesem oraz działań CSR.
– Jesteśmy przekonani, że łączenie potencjału sportu i gospodarki realnie przyczyni się do dynamicznego rozwoju zarówno klubów, jak i karier młodych zawodników z naszego miasta – powiedział Jarosław Gutowski, dyrektor Wydziału Sportu i Rekreacji Urzędu Miasta Rzeszowa.
