
Trwają zaawansowane prace przy budowie łącznika al. Krzyżanowskiego z ul. Wieniawskiego. Wykonano już większość prac ziemnych, a w październiku ruszy układanie asfaltu. Do końca roku inwestycja ma być gotowa.
Spis treści:
Miejski Zarząd Dróg relacjonuje, że na odcinku około 300 metrów przy al. Armii Krajowej i 60 metrów przy al. Krzyżanowskiego powstał nowy prawoskręt w kierunku łącznika, przebudowano ciągi chodniki oraz ścieżki rowerowe.
Zmodernizowana została też zatoka autobusowa, a budowlańcy ułożyli już nową nawierzchnię bitumiczną. Przebudowano także infrastrukturę podziemną przebiegająca pod inwestycją oraz oświetlenie uliczne.
CZYTAJ TAKŻE: Plan zagospodarowania dla okolic Bardowskiego uchwalony. Dla terenów na Załężu i Mieszka I również
Zmodernizowano sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu
Ze względu na zmianę geometrii skrzyżowania Armii Krajowej z Krzyżanowskiego zmodernizowano sygnalizację świetlną, która działa już od 1 września. Do wykonania pozostało jeszcze oznakowanie poziome.
Zakończono również przebudowę przepustu na ul. Wieniawskiego, wraz z odcinkiem nawierzchni o długości 30 metrów.

Łącznik zaawansowany w 70 procentach
Na budowanym od podstaw łączniku, który ma ułatwić mieszkańcom Słociny i Zalesia dojazd do centrum Rzeszowa, wykonano już sieci: kanalizacyjną, wodociągową, gazową oraz kanał technologiczny. Zakończono też prace przy dolnych warstwach podbudowy jezdni.
W październiku zaplanowano układanie warstw bitumicznych. Równocześnie prowadzone są prace przy chodnikach i ścieżkach pieszo-rowerowych, gdzie trwa układanie kostki brukowej. Zaawansowanie prac drogowych szacowane jest na około 70 procent.
Do końca dobiegają też prace związane z montażem słupów pod ekrany akustyczne, a także z budową linii kablowej oświetlenia ulicznego i montażem latarni – ten etap jest wykonany w około 80 procentach.
ZOBACZ TEŻ: Nowa kładka nad Strugiem połączy ulice Jachowicza i Koło. Miasto wybiera wykonawcę
Wykonawcą inwestycji jest firma EUROVIA, a jej wartość wynosi 44,4 mln złotych. Zakończenie prac planowane jest na koniec 2025 roku.
Łącznik o długości 1,4 km będzie miał jezdnię o szerokości 7 metrów, obustronne chodniki szerokie na 2 metry oraz ścieżki rowerowe o szerokości 2,5 metra. W ramach inwestycji powstaną także zatoki autobusowe, odwodnienie, oświetlenie i ekrany akustyczne.
Zdjęcia z budowy łącznika – październik 2025



