
Budowa Wisłokostrady w Rzeszowie wchodzi w końcowy etap. Na większości odcinków ułożono już warstwy podbudowy i asfaltu, a w listopadzie drogowcy planują położenie warstwy ścieralnej.
Spis treści:
Miejski Zarząd Dróg informuje, że trwają zaawansowane prace przy budowie drogi wojewódzkiej nr 878, czyli Wisłokostrady. To nowa, ponad dwukilometrowa arteria, która połączy aleję Tadeusza Rejtana w Rzeszowie z ulicą generała Stanisława Maczka.
Zgodnie z umową, która została podpisana 7 września 2023 roku, Wisłokostrada miała być oddana do użytku kierowcom w maju 2026 roku. Prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek zapewniał jednak, że tempo prac jest bardzo dynamiczne i liczy na to, że wszystkie prace zakończą się do końca tego roku.
Ostatnia warstwa asfaltu na Wisłokostradzie w listopadzie
W ramach robót drogowych na Wisłokostradzie wykonano już warstwę podbudowy oraz warstwę wiążącą. Dobiegają końca prace brukarskie przy chodnikach, a na ścieżkach rowerowych ułożono warstwę ulepszonego podłoża i podbudowę z kruszywa łamanego.
CZYTAJ TAKŻE: Nowa kładka nad Strugiem połączy Jachowicza i Koło. Miasto wybiera wykonawcę
Do wykonania pozostała ostatnia warstwa ścieralna, której układanie zaplanowano na listopad. Równocześnie trwają roboty przy betonowaniu zatok autobusowych oraz budowie oświetlenia. Wzdłuż trasy zamontowano już słupy.
Zakończono też prace przy nasadzeniach zieleni na rondzie w ciągu ulicy Ciepłowniczej. Dobiegają końca roboty związane z umocnieniem skarpy nasypu drogowego. W najbliższym czasie wykonane zostanie również zabezpieczenie brzegu Wisłoka przy pomocy materacy siatkowo-kamiennych i gwoździowania skarpy.

Estakada i most to serce inwestycji
Najbardziej zaawansowane prace prowadzone są na estakadzie, będącej kluczowym elementem Wisłokostrady. Zabetonowano i sprężono już ustroje nośne obu jezdni.
Na jezdni prawej oraz na dojazdach wykonano kapy chodnikowe z nawierzchnią z żywicy epoksydowej, a także zamontowano bariery ochronne i balustrady. Ułożono izolację ustroju nośnego i warstwę wiążącą z asfaltu twardolanego.
Na jezdni lewej zabetonowano kapy chodnikowe i rozpoczęto hydroizolację płyty pomostu. Na dojazdach do estakady ułożono już pierwsze warstwy konstrukcyjne nawierzchni.

Trasa nad Wisłokiem kosztować będzie prawie 185 mln zł
Równolegle realizowany jest mur oporowy w rejonie ulicy Konfederatów Barskich. Obiekt powstał w technologii kotwionej palisady z pali wierconych w osłonie rurowej. Wykonano jego zwieńczenie w postaci żelbetowego oczepu, a także oblicowanie z koszy siatkowo-kamiennych.
Wcześniej, 30 czerwca, dla kierowców otwarto już nowy most Załęski oraz fragment drogi od skrzyżowania ulic Siemieńskiego i Maczka do ulicy Ciepłowniczej.
Wartość całej inwestycji wynosi 184,4 mln złotych. Projekt finansowany jest m.in. z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych – w wysokości 65 mln złotych oraz z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg – 30 mln złotych.
Postępy prac na budowie Wisłokostrady – październik, 2025 r. [ZDJĘCIA]




