
Rzeszów rozpoczyna prace nad jedną z najważniejszych inwestycji drogowych ostatnich lat. Budowa północno-wschodniej obwodnicy ma odciążyć zatłoczone rondo Pobitno i poprawić dojazd do A4 i S19 od wschodniej strony miasta.
Spis treści:
Rzeszów stoi przed jedną z najważniejszych inwestycji drogowych ostatnich lat. W czwartek, 25 września, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu Stanisław Bukowiec, podpisał Program Inwestycji dotyczący przygotowań do budowy północno-wschodniej obwodnicy miasta w ciągu DK 97.
POLECAMY: Radni uchwalili plan dla Wisłoka. Chcą by powstał most nad Ptasią Wyspą
Adam Dziedzic: To dzięki dobrej współpracy z prezydentem
– To kolejny krok w stronę nowoczesnej infrastruktury, która odmieni codzienność kierowców i mieszkańców Rzeszowa – podkreśla poseł PSL Adam Dziedzic.
Jak przypomina, projekt wpisuje się w realizację jego obietnic z kampanii samorządowej, gdy ubiegał się o urząd prezydenta Rzeszowa.
Dodaje też, że podpisanie umowy to wynik bardzo dobrej współpracy z prezydentem Rzeszowa Konradem Fijołkiem oraz wiceprezydentem Grzegorzem Wroną.
Obwodnica, która odciąży centrum i odblokuje rondo Pobitno
Planowana obwodnica ma liczyć około 5,7 kilometra i połączyć drogę krajową nr 94 z drogą nr 97.
Trasa rozpocznie się w rejonie Załęża, w okolicy ul. Spichlerzowej i granicy Rzeszowa z gminą Trzebownisko. Następnie pobiegnie przez linię kolejową Rzeszów – Przemyśl aż do terenów w gminie Krasne, gdzie włączy się w DK 97.
POLECAMY: Dworzec Rzeszów Główny PKP odzyskał modernistyczny wygląd i nowe funkcje
Droga będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Jej realizacja ma szczególne znaczenie dla usprawnienia ruchu w rejonie ronda Pobitno i ronda im. Jacka Kuronia – jednych z obecnie najbardziej zakorkowanych punktów w mieście.
Dzięki nowemu połączeniu kierowcy szybciej dostaną się zarówno na autostradę A4, jak i na drogę ekspresową S19.
Inwestycja z perspektywą do 2035 roku
Podpisany Program Inwestycji otwiera pierwszy etap przygotowań. W najbliższych miesiącach Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosi przetarg na wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, które pozwoli określić dokładny przebieg obwodnicy, jej parametry oraz ostateczny koszt.
Według szacunków wstępne prace przygotowawcze pochłoną ponad 10 mln złotych. Koszt całej inwestycji będzie liczony w setkach milionów.
GDDKiA, która odpowiada za projekt, nie ukrywa, że realizacja zadania rozciągnie się na lata, a sama budowa może potrwać nawet do 2035 roku.

Szansa dla Rzeszowa i regionu
Nowa obwodnica to nie tylko rozwiązanie dla kierowców. Władze Rzeszowa podkreślają, że odciąży ona centrum miasta, poprawi bezpieczeństwo na ulicach i ograniczy hałas oraz emisję spalin w najbardziej zatłoczonych dzielnicach.
Równocześnie otworzy lepsze warunki dla rozwoju gospodarczego, dzięki czemu wzrośnie atrakcyjność terenów inwestycyjnych wokół Rzeszowa, a miasto zyska lepsze powiązania z głównymi korytarzami transportowymi Polski.
CZYTAJ TAKŻE: Produkcja trwała dwa lata. 2230 pierścieni do obudowy tunelu w Babicy gotowe
Podpisanie dokumentu to powrót do planów z 2021 roku, kiedy podpisano list intencyjny w tej sprawie. Teraz projekt wchodzi w realny etap przygotowań.
Rzeszów od lat czeka na rozwój systemu obwodnic. Północno-wschodnia trasa ma być kolejnym kluczowym elementem w układzie komunikacyjnym stolicy Podkarpacia.
Bądź na bieżąco. Polub toRzeszów na Facebooku, obserwuj nas na Instagramie.