
Rozpoczęła się skomplikowana operacja betonowania lewej nitki estakady na budowie Wisłokostrady. Prace potrwają 80 godzin bez przerwy, a na plac budowy nieustannie docierają betoniarki.
Spis treści:
Trwa kluczowa faza budowy Wisłokostrady – największej inwestycji drogowej Rzeszowa ostatnich lat. W poniedziałek rano rozpoczęła się skomplikowana operacja betonowania lewej nitki estakady nad torami kolejowymi. Prace prowadzone są w trybie ciągłym i potrwają aż 80 godzin.
4 434 metrów sześciennych betonu i 815 ton stali zbrojeniowej
Lewa nitka estakady będzie mieć niemal 374 metry długości. Betonowanie rozpoczęto w poniedziałek o godzinie 9. Na miejsce stale dowożony jest beton z dwóch betoniarni – kursuje aż 30 betonowozów. Łącznie do wykonania konstrukcji potrzeba aż 4 434 metrów sześciennych betonu oraz 815 ton stali zbrojeniowej.
– To jedno z najbardziej skomplikowanych zadań inżynieryjnych na budowie Wisłokostrady. Cała operacja musi być przeprowadzona w sposób ciągły i precyzyjny. Potrwa osiemdziesiąt godzin – relacjonuje prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek, który we wtorek odwiedził plac budowy.
ZDJĘCIA: Ta droga połączy Armii Krajowej i Wieniawskiego. Ma być gotowa do końca roku
Wisłokostrada ma mieć ponad dwa kilometry. Połączy al. Rejtana z ul. Generała Maczka i Siemieńskiego. Nowa droga odciąży z ruchu centrum Rzeszowa – m.in. al. Piłsudskiego i rondo Pobitno. Oprócz samej drogi, powstają też duże obiekty inżynierskie. Jednym z nich jest oddany niedawno do użytku nowy Most Załęski i wspomniana estakada nad torami kolejowymi.
Koszt całej inwestycji to 184 mln zł. Według umowy Wisłokostrada ma być gotowa wiosną 2026 roku, ale prezydent Fijołek nie wyklucza, że uda się zakończyć budowę szybciej. Jest duża szansa, że stanie się to jeszcze w tym roku.
Betonowanie estakady na Wisłokostradzie [ZDJĘCIA]






