
Nowe mosty, chodniki i ścieżki rowerowe, ale najpierw ruch wahadłowy, korki i utrudnienia. Na trasie Tyczyn – Dylągówka ruszają roboty drogowe.
Spis treści:
Od 28 maja 2025 roku kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami na drodze wojewódzkiej nr 878 Tyczyn – Dylągówka. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich zaczyna tam dużą inwestycję drogową.
Najpierw „wahadło” na trzech odcinkach
Początkowo wprowadzone zostaną trzy odcinki z ruchem wahadłowym – jeden na moście w Borku Starym i dwa w Kielnarowej (każdy po 500 metrów).
Od czerwca prace obejmą całą trasę z Kielnarowej do Dylągówki. Ruch będzie odbywał się wahadłowo na odcinkach sterowanych sygnalizacją świetlną – przy budowie trzech mostów w Borku Starym, Borku Nowym i Hyżnem oraz na ośmiu kolejnych odcinkach (od 400 do 600 metrów długości), w zależności od postępu prac.
CZYTAJ TAKŻE: Ponad 14 milionów na drogi na Podkarpaciu. To wsparcie z rezerwy budżetowej
Zanim rozpoczną się właściwe roboty drogowe, wykonawca wykonał już prace przygotowawcze: m.in. wycinkę drzew, rozbiórki budynków i ogrodzeń, zabezpieczenie kapliczek czy rozpoznanie saperskie. Teraz czas na dalsze działania – rozbiórki starych mostów i jezdni, przebudowę skrzyżowań oraz sieci podziemnych.

PZDW: utrudnienia będą odczuwalne
Dyrektor Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Piotr Miąso przyznaje, że utrudnienia drogowe na 14-kilometrowej trasie Kielnarowa – Dylągówka będą odczuwalne dla kierowców, ponieważ jest to trasa obciążona dużym natężeniem ruchu
– Zgodnie z danymi pomiarowymi z 2020 roku drogą porusza się ponad 12 tysięcy pojazdów na dobę. Realizacja inwestycji w terenie mocno zurbanizowanym jest wyzwaniem również dla wykonawcy inwestycji, który musi utrzymać ciągłość ruchu. Zadanie ma być zakończone jesienią 2027 roku – wyjaśnia dyrektor Miąso.
Koszt to 200 mln złotych
Efektem inwestycji ma być nowoczesna droga przystosowana do dużego ruchu i bezpieczna dla wszystkich użytkowników. Pojawią się na niej min.: chodniki, ścieżki pieszo-rowerowe, nowe zatoki autobusowe i przejścia dla pieszych.
ZOBACZ TEŻ: Szybciej z Rzeszowa do Radomia. DK9 będzie miała nowy przebieg
Całość będzie kosztować ponad 200 milionów złotych. 162 miliony złotych dofinansowania pochodzi z funduszy europejskich przyznanych w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021–2027”.
To pierwszy z trzech odcinków przebudowy trasy do Dynowa z unijnym wsparciem. Kolejne dwa – Dylągówka – Szklary i Szklary – Dynów – także niedługo wejdą w fazę prac. Oznacza to, że utrudnienia będą występować łącznie na 25 km dróg wojewódzkich.
Bądź na bieżąco. Dołącz do nas na Facebooku, obserwuj To Rzeszów na Instagramie.